Banków internetowych mieliśmy już trochę, mieliśmy też trochę pomysłów innowacji w finansach, które rozprzestrzeniły się na tradycyjne "marmurki". Tym razem w trend innowacji technologicznej wpisuje się nowe wcielenie Banku Pocztowego - Envelo Bank. Nowa marka ma pomóc dotrzeć do nowocześniejszych i aktywniejszych klientów. Skutkuje to tym, że aby założyć tam konto to trzeba najpierw zamknąć je w Banku Pocztowym.
Odsuwając na bok ofertę - tę każdy sobie może porównać, zastanawiam się czym chce się nowy brand odróżnić na rynku. Banki z komórki już były, konta za darmo były i są, trochę to wygląda na nadganianie a nie wyprzedzanie konkurencji. Sama aplikacja mobilna czy interfejs też nie wyprzedzają peletonu.
Pamiętam jak budowano markę Banku pocztowego, wystartowano do internetu, była nawet ciekawa oferta lokat. To się szybko skończyło, brand nie zawalczył jakoś znamiennie na tle innych. Teraz mamy podejście z Envelo Bankiem. Czy będzie podobnie? interesujące, że od wielu lat Bank Pocztowy nie jest w stanie zdyskontować tak potężnego zasobu jakim jest sieć placówek i dostęp praktycznie do każdego klienta ze swoja ofertą. Coś nie idzie...Zobaczymy jak będzie tym razem.